15SCSC051 - Sociologija savremenog srpskog društva
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Sociologija savremenog srpskog društva | |||
| Akronim | 15SCSC051 | |||
| Studijski program | Sociologija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je upoznavanje sa osnovnim sociološkim obeležjima, problemima i protivrečnostima savremenog srpskog društva (sa posebnim najglaskom na društvenu strukturu i njene promene), kao i da se studenti osposobe da znanje stečeno na studijama sociologije iskoriste za analizu savremenog srpskog društva (sociološki način mišljenja), imajući pri tome naročito u vidu aplikativni aspekt sociologije kao nauke. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Poznavanje najvažnijih osobenosti srpskog društva, njegove strukture i promena te strukture; sposobnost analize pojedinih pojava u savremenom srpskom društvu; uz razumevanje alternativnih predloga rešavanja pojedinih problema (aplikativni aspekt). | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Nastanak moderne srpske države u devetnaestom veku – Srbija na raskršću interesa velikih sila – Talasi modernizacije u srpskom društvu – Društvena diferencijacija i promene društvene strukture – Srbija i jugoslovenstvo – Socijalizam i promene u srpskom društvu – Slom socijalizma i postsocijalistička transformacija – Srbija u novom milenijumu – Perspektive savremenog srpskog društva – Aplikativnost sociologije i srpsko društvo | |||
| Sadržaj praktične nastave | Prezentacije studentskih projekata i diskusija o temama i radovima. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja uz upotrebu potrebnih nastavnih sredstava (interaktivna nastava); samostalna i i timska izrada seminarskih radova uz mentorstvo i njihova prezentacija praćena diskusijom. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | 20 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

