15SJSJ020 - Opšta lingvistika 2: Teorije
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Opšta lingvistika 2: Teorije | |||
Akronim | 15SJSJ020 | |||
Studijski program | Srpska filologija u kontaktu sa slovačkom/mađarskom filologijom | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Položen ispit iz predmeta Opšta lingvistika 1: Pojmovnik i sistematizacija | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa odabranim važnijim opštelingvističkim teorijama. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student poznaje i ume da kritički tumači odabrane važnije opštelingvističke teorije, kao i literaturu o njima. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Strukturalna i kontekstualna paradigma – Odabrane teme: I. 1. Teorija naučnih paradigmi (komplementarnost teorijskih naučnih objašnjenja.), 2. De Sosirova paradigma, 3. Jakobsonova paradigma, 3. Semiologija, 4. Filozofija običnoga govora i Teorija govornih činova (Ostin, Serl), 5. Kontekstualna sistemska lingvistika (Britanci), 6. Bernstajnova teorija jezika, 7. Etnografija komunikacije (Hajmz), 8. Sociologija jezika i Sociolingvistika, 9. Planiranje jezika i Jezička politika, 10. Semantika i Pragmatika, 11. Retorika, 12. Kognitivne nauke; II. 1. Teorije o prirodi, poreklu i razvoju jezičke (govorne) sposobnosti i čovekove simboličke moći uopšte, 2. Biološko-fiziološke osnove jezika (govora): lingvistika i paleolingvistika; 3. Teorija verbalne i neverbalne komunikacije. | |||
Sadržaj praktične nastave | Uvid u oodabranu najvažniju literaturu i njeno tumačenje. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Nastavne metode: Metoda usmenog izlaganja; metoda razgovora (dijaloška metoda); metoda demonstracije (pokazivanja); metoda praktičnih aktivnosti; metoda rada sa knjigom (metoda čitanja, tekst-metoda) | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |