15SRD17 - Sistemi socijalne sigurnosti
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Sistemi socijalne sigurnosti | |||
Akronim | 15SRD17 | |||
Studijski program | Socijalni rad | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta jeste upoznavanje studenata sa teorijskim saznanjima o strukturi, vrstama, karakteristikama i ciljevima savremenih sistema socijalne sigurnosti, osnovnim teorijskim konceptima u oblasti socijalnih prava, karakteristikama međunarodnog aspekta razvoja socijalnih prava, kao i upoznavanje sa specifičnostima i zajedničkim karakteristikama nacionalnih sistema socijalne sigurnosti u komparativnoj perspektivi. Pored toga, cilj predmeta je osposobljavanje studenata za operacionalizaciju kategorijalnog aparata iz oblasti Sistema socijalne sigurnosti, kao i osposobljavanje za korišćenje stečenih znanja u procesu (kritičke) analize postojećeg stanja, promišljanja u pravcu rešavanja aktuelnih problema i razvoja strategijskih pravaca u cilju unapređenja rada institucija i službi socijalne zaštite i sigurnosti (ministarstava, službi penzijskog i invalidskog osiguranja, službi za zdravstvo i zapošljavanje, službi socijalne zaštite i šireg sektora civilnog društva). | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti treba da umeju:da definišu osnovne pojmove i koncepte iz domena socijalne sigurnosti, da definišu ciljeve savremenih sistema socijalne sigurnosti, da definišu faktore u procesu njihovog razvoja i promene; da razumeju i prepoznaju specifičnosti i zajedničke karakteristike u razvoju različitih nacionalnih sistema socijalne sigurnosti; da primene stečena znanja u različitim domenima profesionalnog delovanja; da na kraju kursa budu sposobni da analiziraju i integrišu znanja o osnovnim konceptima u domenu socijalne sigurnosti i socijalne zaštite i da analiziraju dostupnost i kvalitet usluga socijalne zaštite; da povežu različita tumačenja i teorije o principima savremenih sistema socijalne zaštite i značaju socijalnih prava u sistemu socijalne zaštite; da znaju da procene prednosti i mane savremenih modela socijalne sigurnosti,modela države blagostanja, programa zdravstvenog, penzijskog i invalidskog osiguranja, kao i osiguranja nezaposlenih i programa zaštite porodice, dece i marginalizovanih grupa. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Studenti će se u toku kursa upoznati sa osnovnim pojmovima iz oblasti socijalne sigurnosti, socijalne zaštite i socijalnih prava. Poseban deo kursa biće posvećen karakteristikama, vrstama i ciljevima savremenih (evropskih) sistema socijalne zaštite, kao i analizi međunarodnog aspekta razvoja socijalnih prava, modela države blagostanja i karakteristika socijalne države. U okviru kursa, u nacionalnom i internacionalnom kontekstu biće obrađene i teme u domenu karakteristika, razvoja i problematike programa zdravstvenog osiguranja, penzijskog i invalidskog osiguranja, kao i osiguranja u slučaju nezaposlenosti sa posebnim osvrtom na mere aktivne politike zapošljavanja. U okviru kursa biće obrađene i teme u oblasti socijalne zaštite porodice, dece, marginalizovanih grupa,institucionalne brige za stare, kao i vrste i karakteristike programa pomoći i podrške. | |||
Sadržaj praktične nastave | Primeri iz prakse vezani za osnovne koncepte koji će biti obrađivani na teorijskoj nastavi. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | predavanja, interaktivna nastava, grupna diskusija. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari | 20 |