15SRD71 - Socijalno preduzetništvo
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Socijalno preduzetništvo | |||
| Akronim | 15SRD71 | |||
| Studijski program | Socijalni rad | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta jeste da se studenti – budući socijalni radnici upoznaju sa teorijskim saznanjaima i praktičnim iskustvima u rešavanju socijalnih problema primenom preduzetničkih principa. Studentima će se sistematično i uz pomoć iskustvenih primera ukazati na mogućnost rešavanja socijalnih problema putem individualne inicijative ili putem udruživanja (u posebne oblike organizacija: kooperative/zadruge, različita udruženja građana i sl.) i uz upotrebu osobenih modela poslovanja (jedan od tih modela je socijalno preduzeće). | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti treba da umeju: • Da definišu osnovne pojmove u vezi sa preduzetništvom. • Da primene teorijska saznanja iz oblasti preduzetništva na rešavanje socijalnih problema. • Da se preduzetnički ponašaju u rešavanju socijalnih problema. • Da pomažu klijentima (korisnicima pomoći centara za socijalni rad) da deluju u pravcu samoorganizovanja (uz pomoć nadležnih državnih institucija) kao posebnom obliku samopomoći. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Preduzetništvo – pojam i oblici; Pojam i obuhvat socijalnog preduzetništva; Karakteristike procesa zapošljavanja i tržišta rada (aktivna politika zapošljavanja); Javni radovi u socijalnim i humanitarnim delatnostima; Pojam oblici i karakteristike socijalnog preduzeća; Tipologija socijalnih preduzeća; Značaj socijalnih preduzeća; Karakteristike socijalnog preduzetništva u svetu (komparativna analiza); Karakteristike socijalnog preduzetništva u Srbiji. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Primeri iz prakse vezani za osnovne koncepte koji će biti obrađivani na teorijskoj nastavi. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, interaktivna nastava, grupna diskusija. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 70 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||

