15SRDM10 - Sociologija interkulturne komunikacije

Specifikacija predmeta
Naziv Sociologija interkulturne komunikacije
Akronim 15SRDM10
Studijski program Socijalni rad
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima odslušana predavanja iz osnovnog akademskog predmeta Sociologija kulture, ili Sociologija komunikacija, ili Sociologija kulture sa elementima kulturne antropologije, ili Sociologija obrazovanja. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta upoznavanje sa najznačajnijim pristupima interkulturalnosti, njihovim teorijskim dometima i ograničenjima; upoznavanje sa činiocima interkulturalnosti, sagledavanje karakterističnih problema multikulturnih društava, razumevanje savremenih interkulturnih kontakata i komunikacionih procesa.
    Ishodi učenja (stečena znanja) usvajanje znanja, ovladavanje naučno-kategorijalnim aparatom za istraživanje multikulturnih društava i interkulturnih kontakata, razvijanje kritičkog mišljenja, tolerancije i osećaja za kulturne različitosti.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Pojam i teorije interkulturalnosti. Multikulturalnost i interkulturalnost. Kulturni relativizam, kulturni kontakti i problemi kulturne asimilacije. Etnocentrizam i kulturni imperijalizam. Problemi kolektivnih identiteta i kulturna politika. Interkulturno obrazovanje. Interkulturni kontakti, globalizacija i savremena medijska komunikacija. Tolerancija i interkulturni dijalog.
    Sadržaj praktične nastave Proučavanje pregledne literature i problemskih studija iz sociologije multi- i interkulturalnosti, diskusije o pročitanim problemima, njihovom naučnom značaju, društvenim i interkulturnim posledicama.
    Literatura
    1. Đordano, Kristijan (2001): Ogledi o interkulturnoj komunikaciji. Beograd: XX vek.
    2. Koković, Dragan (2005): Pukotine kulture. Novi Sad: Prometej.
    3. Majnhof, Ulrike; Ana Triandafilidu (prir.) (2008): Transkulturna Evropa. Beograd: Clio.
    4. Mesić, Milan (2006): Multikulturalizam. Zagreb: Školska knjiga.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave Predavanja, konsultacije, diskusije, proučavanje problemskih studija i istraživanja; seminarski rad: deskripcija ili analiza interkulturnog kontakta (procesa).
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit
    Praktična nastava 5 Usmeni ispit 70
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 20
    Vrh strane