15SRDM15 - Sociologija profesije
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Sociologija profesije | |||
| Akronim | 15SRDM15 | |||
| Studijski program | Socijalni rad | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje i obogaćivanje znanja o posledicama podele društvenog rada na nastanak i povratno dejstvo profesija, kao društvenih grupa, na funkcionisanje i razvoj modernih društava; uz istovremeno obrazlaganje njihovog uticaja na društvenoekonomski i kulturni razvoj i na samoostvarenje ličnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Predmet pruža mogućnost studentima da razumeju i istražuju ulogu profesija (uključujući i ulogu sociološke profesije) i njihove mogućnosti u saznajnim i praktičnim aktivnostima društva. Takva istraživanja mogu da doprinosu razvoju “ljudskih resursa” u organizacijama. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Specifičnosti sociologije profesija u sociološkom znanju; pojam, osobenosti i prepoznatljivost zanimanja i profesija u društvenoj strukturi i profesionalna struktura društva; determinante profesija; organizovanje profesija; omasovljavanje profesija (od inteligencije i intelektualaca do stručnjaštva); procesi profesionalizacije u društvu i funkcionisanje profesija; društvena moć i moć profesija; osobenosti profesionalnog delovanja u organizaciji; jezik i “imidž” profesija; profesioanlni marketing; profesionalne karijere; profesionalizacija, globalizacija i "odliv mozgova"; profesionalizacija rada i birokratizacija profesija; deprofesionalizacija. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Interpretacija pojedinih socioloških objašnjenja o uticaju profesija na stratifikaciju i prezentacija istraživačkih rezultata profesionalnog delovanja u organizacijama modernih društava. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, rasprava, prezentacija teorijske i empirijske građe, konsultativni dijalog, izlaganja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 70 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||

