15КС014 - Упоредно проучавање јужнословенских књижевности

Спецификација предмета
НазивУпоредно проучавање јужнословенских књижевности
Акроним15КС014
Студијски програмСрпска књижевност и језик
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима/Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са процесима развоја јужнословенских књижевности од 19. века до данас.
      Исходи учења (стечена знања)Познавање сличности и разлика у развоју јужнословенских књижевности и осопособљеност студената за самосталне компаративне анализе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеЈужнословенски интеркултурни и књижевни контекст. Проблеми, задаци и циљеви проучавања јужнословенске књижевности. Посебности романтизма, реализма, модерне, авангардне, књижевности после Другог светског рата и постмодерне књижевности у јужнословенским оквирима. Одабрани примери за упоредну анализу (Ф. Прешерн-И. Мажуранић-П.П. Његош, М. Црњански-М.Крлежа, Б.Пекић-В.Зупан, Г. Трибусон-В. Урошевић, Д. Угрешић-Д. Албахари).
      Садржај практичне наставеУ компaративном контексту се анализирају књижевна дела позната из предмета на којима се обрађују српска, хрватска, словеначка и македонска књижевност као и дела босанско-херцеговачке и бугарске књижевности. Борислав Пекић, Године које су појели скакавци, Витомил Зупан, Левитан, Алеко Константинов, Баја Гањо, избор из антологија македонске, бугарске, словеначке и босанско-херцеговачке књижевности.
      Литература
      1. Bojana Stojanović-Pantović, Rasponi modernizma, Novi Sad: Akademska knjiga 2011.
      2. Тихомир Брајовић, Идентично различито, Београд: Геопоетика 2007.
      3. Tихомир Брајовић, Компаративни идентитети, Београд: Службени гласник 2012.
      4. Zdenko Lešić, Pripovjedači (Ćorović, Kočić, Andrić, Samokovlija, Humo), Sarajevo: Veselin Masleša 1988.
      5. Диониз Ђуришин, „Ка методологији проучавања словенских књижевности данас“, Књижевна историја, год. 25, бр. 90 (1993), стр. 173-179.
      6. Звонко Ковач, Међукњижевне расправе. Поредбена и/или интеркултурна повијест књижевности, Београд: Службени гласник 2012.
      7. Ивана Живанчевић-Секеруш, Упоредници јужнословенских књижевности, ИТП "Змај", Нови Сад, 2004, 273 стр.
      8. Бојана Стојановић-Пантовић, Линија додира, Горњи Милановац: Дечје новине 1994.
      9. Марија Митровић, Преглед словеначке књижевности, Нови Сад-Сремски Карловци: Издавачка књижарница Зорана Стојановића 1995.
      10. Светлозар Игов, Историја нове бугарске књижевности, Београд: "Филип Вишњић" 2004.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања (монолошка, дијалошка метода, текст-метода); вежбе (дијалошка, текст-метода); консултације.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране