15KS014 - Uporedno proučavanje južnoslovenskih književnosti

Specifikacija predmeta
Naziv Uporedno proučavanje južnoslovenskih književnosti
Akronim 15KS014
Studijski program Srpska književnost i jezik
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 4.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa procesima razvoja južnoslovenskih književnosti od 19. veka do danas.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Poznavanje sličnosti i razlika u razvoju južnoslovenskih književnosti i osoposobljenost studenata za samostalne komparativne analize.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Južnoslovenski interkulturni i književni kontekst. Problemi, zadaci i ciljevi proučavanja južnoslovenske književnosti. Posebnosti romantizma, realizma, moderne, avangardne, književnosti posle Drugog svetskog rata i postmoderne književnosti u južnoslovenskim okvirima. Odabrani primeri za uporednu analizu (F. Prešern-I. Mažuranić-P.P. Njegoš, M. Crnjanski-M.Krleža, B.Pekić-V.Zupan, G. Tribuson-V. Urošević, D. Ugrešić-D. Albahari).
      Sadržaj praktične nastave U komparativnom kontekstu se analiziraju književna dela poznata iz predmeta na kojima se obrađuju srpska, hrvatska, slovenačka i makedonska književnost kao i dela bosansko-hercegovačke i bugarske književnosti. Borislav Pekić, Godine koje su pojeli skakavci, Vitomil Zupan, Levitan, Aleko Konstantinov, Baja Ganjo, izbor iz antologija makedonske, bugarske, slovenačke i bosansko-hercegovačke književnosti.
      Literatura
      1. Bojana Stojanović-Pantović, Rasponi modernizma, Novi Sad: Akademska knjiga 2011.
      2. Tihomir Brajović, Identično različito, Beograd: Geopoetika 2007.
      3. Tihomir Brajović, Komparativni identiteti, Beograd: Službeni glasnik 2012.
      4. Zdenko Lešić, Pripovjedači (Ćorović, Kočić, Andrić, Samokovlija, Humo), Sarajevo: Veselin Masleša 1988.
      5. Dioniz Đurišin, „Ka metodologiji proučavanja slovenskih književnosti danas“, Književna istorija, god. 25, br. 90 (1993), str. 173-179.
      6. Zvonko Kovač, Međuknjiževne rasprave. Poredbena i/ili interkulturna povijest književnosti, Beograd: Službeni glasnik 2012.
      7. Ivana Živančević-Sekeruš, Uporednici južnoslovenskih književnosti, ITP "Zmaj", Novi Sad, 2004, 273 str.
      8. Bojana Stojanović-Pantović, Linija dodira, Gornji Milanovac: Dečje novine 1994.
      9. Marija Mitrović, Pregled slovenačke književnosti, Novi Sad-Sremski Karlovci: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića 1995.
      10. Svetlozar Igov, Istorija nove bugarske književnosti, Beograd: "Filip Višnjić" 2004.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja (monološka, dijaloška metoda, tekst-metoda); vežbe (dijaloška, tekst-metoda); konsultacije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari
      Vrh strane