15КСАП13 - Развој каријере и пословна етика - пракса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Развој каријере и пословна етика - пракса | |||
| Акроним | 15КСАП13 | |||
| Студијски програм | Конференцијско, стручно и аудиовизуелно превођење | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стручна пракса има за циљ да студенту омогући - увид у практичне аспекте преводилачке делатности, од конкурисања за посао, преко услова рада и типова задатака до начина организовања рада на пројекту или задатку, у свим фазама пројекта, од уговарања до испоруке превода. - увид у радно место руководиоца пројекта, преводиоца, терминолога, редактора и сл. - да примени стечена знања и вештине у професионалном окружењу и - да усаврши и продуби релевантне аспекте сопствене преводилачке компетенције. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент по завршетку стручне праксе: - уме да напише адекватну радну биографију прилагођену послодавцу - уме на јасан и адекватан начин да формулише своја очекивања и преференције у оквиру преводилачког посла - уме да напише понуду, радни налог, фактуру - уме да планира рад на пројекту у ком учествује већи број сарадника различитих профила уме да ефикасно организује своје радно време | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | нема. | |||
| Садржај практичне наставе | Студент бира област из домена права, политике, економије и културе у којој ће да обави стручну праксу. Стручна пракса се обавља у току четвртог семестра студија у оквиру институција или предузећа које обављају преводилачку делатност. Садржај праксе зависи од пословне политике компаније у којој се она обавља као и врсте преводилачких послова који су тој институцији потребни, и прецизира се споразумом између Филозофског факултета и послодавца. Споразум садржи оквирну спецификацију радних задатака студента коју сачињавају наставник и студент, а потврђује послодавац. По истеку радне недеље, студент подноси извештај који обухвата све релевантне аспекте праксе. По истеку праксе, студент подноси сумарни извештај (2000 до 3000 речи) о ономе што је научио, увидео, усавршио и слично и предаје портфолио који се састоји од свих задатака које је студент током праксе обавио и извештаја послодавца о раду и залагању студента током праксе. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 0 | 0 | 10 | ||
| Методе извођења наставе | Практичан рад у реалном радном окружењу. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 40 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | 15 | |||
| Семинари | 15 | |||

