15МКМК045 - Мађарска књижевност после модерне
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Мађарска књижевност после модерне | |||
| Акроним | 15МКМК045 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Проучавање историје, формирања, дискурса и значајних животних дела мађарске књижевности од средине десетих година 20. века. Историјска авангарда и такозвани други талас модернизма у двадесетим-тридесетим годинама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Упознавање са токовима и дискурсима мађарске књижевности поменутог раздобља, са значајним животним делима и репрезентативним књижевним делима из раздобља историјске авангарде и модернизма после ње. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Историјска авангарда у европском и мађарском контексту (Лајош Кашак и Тибор Дери). Поетике модернизма после авангарде у мађарској поезији. Синтеза књижевних парадигми у појединим лирским животним делима. Традиција часописа „Nyugat”, даљи токови авангарде и народњаштва (поезија Леринца Сабо, Атиле Јожеф, Миклоша Раднотија и Ђуле Иљеш). | |||
| Садржај практичне наставе | Упознавање са књижевним текстовима обухваћеног временског раздобља , њихово проучавање и анализа. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Приказ наставне грађе уз активно учешће студената. Опис неведених књижевних и уметничких токова и појава. Приказ њиховог присуства у појединим песничким опусима и књижевним делима. У оквирима вежби изградња дијалога са студентима, тумачење и анализа конкретних текстова. Развијање писмене и усмене изражајне вештине студената у тумачењу и анализи текстова. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 25 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | ||||

