15MKMK045 - Mađarska književnost posle moderne

Specifikacija predmeta
Naziv Mađarska književnost posle moderne
Akronim 15MKMK045
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Proučavanje istorije, formiranja, diskursa i značajnih životnih dela mađarske književnosti od sredine desetih godina 20. veka. Istorijska avangarda i takozvani drugi talas modernizma u dvadesetim-tridesetim godinama.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Upoznavanje sa tokovima i diskursima mađarske književnosti pomenutog razdoblja, sa značajnim životnim delima i reprezentativnim književnim delima iz razdoblja istorijske avangarde i modernizma posle nje.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Istorijska avangarda u evropskom i mađarskom kontekstu (Lajoš Kašak i Tibor Deri). Poetike modernizma posle avangarde u mađarskoj poeziji. Sinteza književnih paradigmi u pojedinim lirskim životnim delima. Tradicija časopisa „Nyugat”, dalji tokovi avangarde i narodnjaštva (poezija Lerinca Sabo, Atile Jožef, Mikloša Radnotija i Đule Ilješ).
    Sadržaj praktične nastave Upoznavanje sa književnim tekstovima obuhvaćenog vremenskog razdoblja , njihovo proučavanje i analiza.
    Literatura
    1. Bori Imre: A szecessziótól a dadáig. A magyar irodalmi avantgarde I. Újvidék, Forum, 1969.
    2. Bori Imre: A szürrealizmus ideje. A magyar irodalmi avantgarde II. Újvidék, Forum, 1970.
    3. Bori Imre: Az avantgárd apostolai. A magyar irodalmi avantgarde III. Újvidék, Forum, 1971.
    4. Kabdebó Lóránt: Vers és próza a modernség második hullámában. Bp., Argumentum, 1996.
    5. Grendel Lajos: A modern magyar irodalom története. Pozsony, Kalligram, 2007. (165-331)
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Prikaz nastavne građe uz aktivno učešće studenata. Opis nevedenih književnih i umetničkih tokova i pojava. Prikaz njihovog prisustva u pojedinim pesničkim opusima i književnim delima. U okvirima vežbi izgradnja dijaloga sa studentima, tumačenje i analiza konkretnih tekstova. Razvijanje pismene i usmene izražajne veštine studenata u tumačenju i analizi tekstova.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit 30
    Praktična nastava 25 Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 10
    Seminari
    Vrh strane