15СЦСЦ029 - Социологија села
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социологија села | |||
| Акроним | 15СЦСЦ029 | |||
| Студијски програм | Социологија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студентима пружи основна знања о проблемима којима се бави социологија села, о главним теоријским концептима и налазима емпиријских студија. Такође је циљ да се код студената развије специфичан социолошки начин мишљења, посебно о руралном друштву, како би могли активно допринети промишљању и спровођењу одговарајућих друштвених промена. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти владају основним појмовима које користи социологија села, познају кључне поставке најважнијих теорија и најважније налазе емпиријских истраживања. Оспособљени су да ваљано сагледавају проблеме друштва у руралној средини и да активно допринесу решавању конкретних проблема (социологија села као апликативна социолошка дисциплина). | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод – Социологија села код нас – Основни теоријско-методолошки приступи – Разлике између села и града – Појам и елементи аграрне и руралне друштвене структуре – Село, сељаштво и пољопривреда у историјској перспективи – Српско село кроз историју – Сељачка економија и промене аграрне структуре – Друштвене институције, организације и групе у селу – Аграрне реформе и колонизације – Социјализам и сељаштво у Југославији – Село и постсоцијалистичка трансформација – Село, пољопривреда и проширење Европске Уније – Будућност села и пољопривреде | |||
| Садржај практичне наставе | На вежбама се презентују студентски пројекти, да би се затим о дискутовало о теми и о самом раду. Посебна пажња се поклања анализи садржаја који имају стручно-апликатини карактер. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања уз употребу потребних наставних средстава (презентације, интерактивна настава); самостална и и тимска израда пројектата уз менторство и њихова презентација праћена дискусијом. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

