15SCSC029 - Sociologija sela
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Sociologija sela | |||
| Akronim | 15SCSC029 | |||
| Studijski program | Sociologija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studentima pruži osnovna znanja o problemima kojima se bavi sociologija sela, o glavnim teorijskim konceptima i nalazima empirijskih studija. Takođe je cilj da se kod studenata razvije specifičan sociološki način mišljenja, posebno o ruralnom društvu, kako bi mogli aktivno doprineti promišljanju i sprovođenju odgovarajućih društvenih promena. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti vladaju osnovnim pojmovima koje koristi sociologija sela, poznaju ključne postavke najvažnijih teorija i najvažnije nalaze empirijskih istraživanja. Osposobljeni su da valjano sagledavaju probleme društva u ruralnoj sredini i da aktivno doprinesu rešavanju konkretnih problema (sociologija sela kao aplikativna sociološka disciplina). | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod – Sociologija sela kod nas – Osnovni teorijsko-metodološki pristupi – Razlike između sela i grada – Pojam i elementi agrarne i ruralne društvene strukture – Selo, seljaštvo i poljoprivreda u istorijskoj perspektivi – Srpsko selo kroz istoriju – Seljačka ekonomija i promene agrarne strukture – Društvene institucije, organizacije i grupe u selu – Agrarne reforme i kolonizacije – Socijalizam i seljaštvo u Jugoslaviji – Selo i postsocijalistička transformacija – Selo, poljoprivreda i proširenje Evropske Unije – Budućnost sela i poljoprivrede | |||
| Sadržaj praktične nastave | Na vežbama se prezentuju studentski projekti, da bi se zatim o diskutovalo o temi i o samom radu. Posebna pažnja se poklanja analizi sadržaja koji imaju stručno-aplikatini karakter. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja uz upotrebu potrebnih nastavnih sredstava (prezentacije, interaktivna nastava); samostalna i i timska izrada projektata uz mentorstvo i njihova prezentacija praćena diskusijom. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | 20 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

