15СЈСЈ050 - Савремени мађарски 4

Спецификација предмета
НазивСавремени мађарски 4
Акроним15СЈСЈ050
Студијски програмСрпска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаСавремени мађарски 1,Савремени мађарски 2, Савремени мађарски 3Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ је да студенти, будући наставници стекну знања о специфичним карактеристикама мађарског језика, који ће бити матерњи ученицима којима ће они предавати српски као језик средине у основним и средњим школама.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће се упознати са синтаксичким системом мађарског језика, како би били у стању да предвиде и разумеју тешкоће и грешке које ће њихови будући ученици правити приликом учења српског језика и самим тим бити успешнији у преношењу знања српског језика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПредикат – врсте предиката. Субјекат – врсте субјекта. Конгруенција субјекта и предиката. Делови реченица Зависне реченице: субјекатска, предикатска, објекатска, прилошка и атрибутске зависна реченица. Независне реченице: саставне, раставне, изборне, закључне, експрликативне реченице. Вишеструко сложене реченице. Ред речи, интонација и нагласак реченица.
    Садржај практичне наставеПрактична настава прати теоретску наставу, увежбавају се методичке јединице и анализирају разни језички нивои. Студенти самостално припремају реферате и обављају студијски истраживачки рад у вези са темама теоријске наставе.
    Литература
    1. Практична настава прати теоретску наставу, увежбавају се методичке јединице и анализирају разни језички нивои. Студенти самостално припремају реферате и обављају студијски истраживачки рад у вези са темама теоријске наставе.
    2. Едита Андрић: Тешкоће при усвајању прилошких одредаба за место у мађарском као страном језику Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, књига 30. 2002.
    3. Едит Катона: Употреба прилошких одредаба за место код ученика петог разр. основних школа који уче мађарски језик као језик друштвене средини Зборник радова 4. симпозијума «Контрастивна језичка истраживања» Нови Сад, 1990.
    4. Нада Арсенијевић: О неким манифестацијама интерференције у употреби објекатске реченице код двојезичних м/с особа Зборник радова 5. симпозијума «Контрастивна језичка истраживања» Нови Сад, 1996.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПримењиваће се директни методи теоретске и практичне наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит20
    Практична настава20Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари
    Врх стране