15SJSJ050 - Savremeni mađarski 4

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni mađarski 4
Akronim 15SJSJ050
Studijski program Srpska filologija u kontaktu sa slovačkom/mađarskom filologijom
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Savremeni mađarski 1,Savremeni mađarski 2, Savremeni mađarski 3 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj je da studenti, budući nastavnici steknu znanja o specifičnim karakteristikama mađarskog jezika, koji će biti maternji učenicima kojima će oni predavati srpski kao jezik sredine u osnovnim i srednjim školama.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će se upoznati sa sintaksičkim sistemom mađarskog jezika, kako bi bili u stanju da predvide i razumeju teškoće i greške koje će njihovi budući učenici praviti prilikom učenja srpskog jezika i samim tim biti uspešniji u prenošenju znanja srpskog jezika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Predikat – vrste predikata. Subjekat – vrste subjekta. Kongruencija subjekta i predikata. Delovi rečenica Zavisne rečenice: subjekatska, predikatska, objekatska, priloška i atributske zavisna rečenica. Nezavisne rečenice: sastavne, rastavne, izborne, zaključne, eksprlikativne rečenice. Višestruko složene rečenice. Red reči, intonacija i naglasak rečenica.
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava prati teoretsku nastavu, uvežbavaju se metodičke jedinice i analiziraju razni jezički nivoi. Studenti samostalno pripremaju referate i obavljaju studijski istraživački rad u vezi sa temama teorijske nastave.
    Literatura
    1. Praktična nastava prati teoretsku nastavu, uvežbavaju se metodičke jedinice i analiziraju razni jezički nivoi. Studenti samostalno pripremaju referate i obavljaju studijski istraživački rad u vezi sa temama teorijske nastave.
    2. Edita Andrić: Teškoće pri usvajanju priloških odredaba za mesto u mađarskom kao stranom jeziku Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, knjiga 30. 2002.
    3. Edit Katona: Upotreba priloških odredaba za mesto kod učenika petog razr. osnovnih škola koji uče mađarski jezik kao jezik društvene sredini Zbornik radova 4. simpozijuma «Kontrastivna jezička istraživanja» Novi Sad, 1990.
    4. Nada Arsenijević: O nekim manifestacijama interferencije u upotrebi objekatske rečenice kod dvojezičnih m/s osoba Zbornik radova 5. simpozijuma «Kontrastivna jezička istraživanja» Novi Sad, 1996.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Primenjivaće se direktni metodi teoretske i praktične nastave
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 20
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari
    Vrh strane