15СРД20 - Социјални развој и планирање
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Социјални развој и планирање | |||
Акроним | 15СРД20 | |||
Студијски програм | Социјални рад | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање са појмом и приступима у социјалном развоју и планирању, са њиховим обележјима у различитим друштвима, посебно (савременом) српском друштву. Циљ је и оспособљавање студената да критички анализирају стратешке документе у области социјалног развоја и планирања, као и да евалуирају различите приступе у социјалном планирању, у односу на постављене циљеве, ресурсе и исходе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да умеју да: дефинишу основне појмове и разумеју њихову повезаност, развију критички став према концепцијама социјалног развоја и планирања, анализирају обележја социјалног развоја и планирања у различитим друштвима, евалуирају приступе у социјалном планирању у односу на циљеве, ресурсе и исходе, развију критички став према актуелним стратешко-нормативним документима у области. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам и индикатори социјалног развоја, Теоријске концепције о социјалном развоју, Фактори социјалног развоја, Појам, типови и димензије социјалног планирања, Партиципација у социјалном планирању, Методи за прикупљање, обраду и систематизацију и тумачење података у социјалном планирању, Карактеристике социјалног развоја и планирања у српском друштву. | |||
Садржај практичне наставе | Индивидуални и групни рад студената на примерима из праксе који се односе на основне теоријске концепте; семинарски радови. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Настава се изводи путем предавања, вежби, консултација, семинарских радова; примењују се монолошка и дијалошка метода, индивидуални и групни рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 20 |