15СРД20 - Социјални развој и планирање

Спецификација предмета
НазивСоцијални развој и планирање
Акроним15СРД20
Студијски програмСоцијални рад
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметиманемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је упознавање са појмом и приступима у социјалном развоју и планирању, са њиховим обележјима у различитим друштвима, посебно (савременом) српском друштву. Циљ је и оспособљавање студената да критички анализирају стратешке документе у области социјалног развоја и планирања, као и да евалуирају различите приступе у социјалном планирању, у односу на постављене циљеве, ресурсе и исходе.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти треба да умеју да: дефинишу основне појмове и разумеју њихову повезаност, развију критички став према концепцијама социјалног развоја и планирања, анализирају обележја социјалног развоја и планирања у различитим друштвима, евалуирају приступе у социјалном планирању у односу на циљеве, ресурсе и исходе, развију критички став према актуелним стратешко-нормативним документима у области.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам и индикатори социјалног развоја, Теоријске концепције о социјалном развоју, Фактори социјалног развоја, Појам, типови и димензије социјалног планирања, Партиципација у социјалном планирању, Методи за прикупљање, обраду и систематизацију и тумачење података у социјалном планирању, Карактеристике социјалног развоја и планирања у српском друштву.
    Садржај практичне наставеИндивидуални и групни рад студената на примерима из праксе који се односе на основне теоријске концепте; семинарски радови.
    Литература
    1. Lakićević, M., A. Gavrilović. 2012. Socijalni razvoj i planiranje. Bgd: Čigoja.
    2. Geiger Zeman, M., Z. Zeman. 2010. Uvod u sociologiju (održivih) zajednica. Zagreb: Institu društvenih znanosti Ivo Pilar.
    3. Čikić, Jovana. 2015. Participativna akciona istraživanja i socijalni rad. U: Z. Kuburić, M. Zotović, M. Škorić, A. Kišjuhas (prir.) 2015. Istraživanja u oblasti socijalnog rada, socijalne zaštite i socijalne
    4. Babović, M. 2011. Socijalno uključivanje: koncepti, stanje, politike. Beograd: SeConS – grupa za razvojnu inicijativu Institut za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu.
    5. Cvejić, S. 2016. Socijalna ekonomija. BGD: Čigoja štampa.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеНастава се изводи путем предавања, вежби, консултација, семинарских радова; примењују се монолошка и дијалошка метода, индивидуални и групни рад
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари20
    Врх стране