15SRD20 - Socijalni razvoj i planiranje

Specifikacija predmeta
Naziv Socijalni razvoj i planiranje
Akronim 15SRD20
Studijski program Socijalni rad
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je upoznavanje sa pojmom i pristupima u socijalnom razvoju i planiranju, sa njihovim obeležjima u različitim društvima, posebno (savremenom) srpskom društvu. Cilj je i osposobljavanje studenata da kritički analiziraju strateške dokumente u oblasti socijalnog razvoja i planiranja, kao i da evaluiraju različite pristupe u socijalnom planiranju, u odnosu na postavljene ciljeve, resurse i ishode.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti treba da umeju da: definišu osnovne pojmove i razumeju njihovu povezanost, razviju kritički stav prema koncepcijama socijalnog razvoja i planiranja, analiziraju obeležja socijalnog razvoja i planiranja u različitim društvima, evaluiraju pristupe u socijalnom planiranju u odnosu na ciljeve, resurse i ishode, razviju kritički stav prema aktuelnim strateško-normativnim dokumentima u oblasti.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Pojam i indikatori socijalnog razvoja, Teorijske koncepcije o socijalnom razvoju, Faktori socijalnog razvoja, Pojam, tipovi i dimenzije socijalnog planiranja, Participacija u socijalnom planiranju, Metodi za prikupljanje, obradu i sistematizaciju i tumačenje podataka u socijalnom planiranju, Karakteristike socijalnog razvoja i planiranja u srpskom društvu.
    Sadržaj praktične nastave Individualni i grupni rad studenata na primerima iz prakse koji se odnose na osnovne teorijske koncepte; seminarski radovi.
    Literatura
    1. Lakićević, M., A. Gavrilović. 2012. Socijalni razvoj i planiranje. Bgd: Čigoja.
    2. Geiger Zeman, M., Z. Zeman. 2010. Uvod u sociologiju (održivih) zajednica. Zagreb: Institu društvenih znanosti Ivo Pilar.
    3. Čikić, Jovana. 2015. Participativna akciona istraživanja i socijalni rad. U: Z. Kuburić, M. Zotović, M. Škorić, A. Kišjuhas (prir.) 2015. Istraživanja u oblasti socijalnog rada, socijalne zaštite i socijalne
    4. Babović, M. 2011. Socijalno uključivanje: koncepti, stanje, politike. Beograd: SeConS – grupa za razvojnu inicijativu Institut za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu.
    5. Cvejić, S. 2016. Socijalna ekonomija. BGD: Čigoja štampa.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Nastava se izvodi putem predavanja, vežbi, konsultacija, seminarskih radova; primenjuju se monološka i dijaloška metoda, individualni i grupni rad
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari 20
    Vrh strane