Jasmina Klemenović

Jasmina Klemenović, redovni profesor

Kontakt
Kabinet: 136
Broj telefona: 021-450-419
E-adresa: klementina@ff.uns.ac.rs

Biografija
◦ 2018. god. koordinator Centra za podršku studentima Filozofskog fakulteta UNS;
◦ 2015. god. zvanje redovnog profesora za užu naučnu oblast Pedagogija na FF UNS;
◦ 2010. god. zvanje vanrednog profesora za užu naučnu oblast Pedagogija na FF UNS;
◦ 2005. god. zvanje docenta za užu naučnu oblast Pedagogija na FF UNS;
◦ 2004. god. odbranjena  disertacija na FF UNS pod naslovom “Ekološko vaspitanje i obrazovanje dece predškolskog uzrasta” - doktor pedagoških nauka;
◦ 2003. god. reizbor u zvanje asistenta za užu naučnu oblast Pedagogija na FF UNS; 
◦ 1999. god. izbor u zvanje asistenta za predmet Predškolska pedagogija na FF; 
◦ 1999. god. odbranjen magistarski rad na FF UNS pod naslovom “Komunikacija predškolske dece u dvojezičnoj sredini” – magistar pedagoških nauka;
◦ od novembra 1998. god. zaposlena na Filozofskom fakultetu UNS kao asistent pripravnik na predmetu Predškolska pedagogija;
◦ u periodu 1995-1997. god. istraživač saradnik na Odseku za pedagogiju FF UNS;
◦ 1994. god. diplomirala pedagogiju na Filozofskom fakultetm Univerziteta u Novom Sadu u zvanju - diplomirani pedagog.

Nastavni rad
OAS:
Predškolska pedagogija (1 i 2), Pedagoška antropologija, Metodika rada predškolskog pedagoga.
MAS: Koncepcije i modeli predškolskog vaspitanja i obrazovanja; Dečja igra i stvaralaštvo, Priprema za školu, Obrazovanje za ljudska prava i demokratiju.
DS: Kurikulumi institucionalnog vaspitanja i obrazovanja.

Naučno-istraživački rad
u oblasti pedagogije usmeren na istraživanje: različitih koncepcija i modela programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja; demokratizaciju obrazovno-vaspitnog sistema kroz inkluziju i obrazovanje za ljudska prava i demokratiju; rana dvojezičnost i  interkulturlno obrazovanje; ekološko vaspitanje i obrazovanje.

Bibliografija

  • Aleksić, G., Merrell, C., Ferring, D.,Tymms, P., Klemenović, J. (2018). Links between young children’s socioemotional skills, behaviour, mathematics and literacy in Serbia. European Journal of Psychology of Education, 33, 1-22.
  • Klemenović, J., Cvijanović, N. (2017). Ispitivanje spontanog uključivanja roditelja u obrazovanje dece na počektu školovanja, Godišnjak filozofskog fakulteta u Novom Sadu, 42 (2), 209-224.
  • Savić, M., Klemenović, J., Jevremov, T., Kresoja, M. (2016). Evaluacija bilingvalne nastave u Vojvodini: organizacija dvojezične nastave i njen uticaj na učenika, Novi Sad : Pedagoški zavod Vojvodine.
  • Klemenović, J. (2014). Spremnost za školu u inkluzivnom kontekstu, Novi Sad: Filozofski fakultet u Novom Sadu, 227 str.
  • J., Janičić, B., Milenković, P. et all (2016). Transition Planning for Higher Education Students With Disabilities. Proceedings of The Seventh International Conference on eLearning, 82-86, Belgrade: BMU.
  • J. (2014). How Do Todays Children Play and with Which Toys, Croatian journal of education, vol. XVI, Sp.Ed.No.1/2014, 181-200.
  • J., Zuković, S. (2013). Civic education and religious education in function of democratization of education in the Republic of Serbia, Journal of the Institute for educational research, 45 (2), 464-481.
  • Klemenović, J., Marić Jurišin, S. (2012): “Ozelenjavanje” kurikuluma u sistemu obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije, International Conference Proceedings  „Modern approaches to teaching coming generation“, 507-515, Ljubljana: EDUvision.
  • Klemenović, J. (2012). Izazovi obrazovanja za jednakost i različitost u ranom i predškolskom odgoju, U: N. Hrvatić i A. Klapan (ur.) Pedagogija i kultura, knj. 1, 216-223, Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo.
  • Klemenović, J. (2010). Obrazovanje i usavršavanje predškolskih pedagoga, Nastava i vaspitanje, 59 (3), 483-500.
  • Klemenović, J. (2009). Savremeni predškolski programi, Novi Sad : Savez pedagoških društava Vojvodine, Vršac : VSŠOV «Mihailo Palov».

Kompletna bibliografija (pdf)

 

Vrh strane