15DFJ25 - Primenjena kognitivna lingvistika

Specifikacija predmeta
Naziv Primenjena kognitivna lingvistika
Akronim 15DFJ25
Studijski program Jezik i književnost
Modul
Tip studija doktorske akademske studije trećeg stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima znanje engleskog jezika na nivou B2 Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima, načelima i pitanjima primenjene kognitivne lingvistike. Razvijanje kompetencija neophodnih za samostalan istraživački rad na polju primenjene kognitivne lingvistike.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti poseduju teorijska, naučna i metodološka znanja iz oblasti primenjene kognitivne lingvistike i sposobni su za samostalni istraživački rad u ovom polju.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Osnovni pojmovi, principi i postavke kognitivne lingvistike. Komunikativna i metaforička kompetencija u maternjem i stranom jeziku. Kognitivni procesi u usvajanju i učenju stranog jezika. Uloga znanja o svetu i enciklopedijskog znanja u usvajanju i učenju stranog jezika. Pojmovna metafora i usvajanje vokabulara i gramatike. Pojmovna metonimija i njena kontekstualna uslovljenost. Uloga metonimije u koheziji diskursa na stranom jeziku. Strategije za razvijanje metaforičke kompetencije u stranom jeziku. Adaptacija i izrada nastavnog materijala po principima primenjene kognitivne lingvistike.
      Sadržaj praktične nastave Metodologija kognitivnolingvističkih i primenjeno-kognitivnolingvističkih istraživanja. Etičnost u istraživanju. Kvantitativno i kvalitativno istraživanje. Kodiranje podataka. Obrada i tumačenje podataka.
      Literatura
      1. Achard, M. and S. Niemeier. 2004. Cognitive Linguistics: Second Language Acquisition and Foreign Language Teaching. Berlin: Walter de Gruyter.
      2. Boers, F. and S. Lindstromberg. eds. 2008. Cognitive Linguistic Approaches to Teaching Vocabulary and Phraseology. Amsterdam: Mouton de Gruyter.
      3. Kristiansen, G. ed.. 2006. Cognitive Linguistics: Current Applications And Future Perspectives. Berlin: Walter de Gruyter
      4. Littlemore, J. 2009. Applying Cognitive Linguistics to Second Language Learning and Teaching. Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan.
      5. Littlemore, J. and Low, G. 2006. Figurative Thinking and Foreign Language Learning. Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan.
      6. Niemeier, S. and R. Dirven. eds. 2001a. Applied Cognitive Linguistics: Language Pedagogy. Berlin: Walter de Gruyter.
      7. Niemeier, S. and R. Dirven. eds. 2001b. Applied Cognitive Linguistics: Theory and Language Acquisition. Berlin: Walter de Gruyter.
      8. Putz, M.and L. Sicola. eds. 2010. Cognitive Processing in Second Language Acquisition. Amsterdam: John Benjamins.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      5 2
      Metode izvođenja nastave Verbalno-tekstualna, ilustrativna, analitička, istraživačka metoda.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 50
      Praktična nastava 20 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30
      Vrh strane