15DFJ25 - Primenjena kognitivna lingvistika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Primenjena kognitivna lingvistika | |||
Akronim | 15DFJ25 | |||
Studijski program | Jezik i književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | znanje engleskog jezika na nivou B2 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima, načelima i pitanjima primenjene kognitivne lingvistike. Razvijanje kompetencija neophodnih za samostalan istraživački rad na polju primenjene kognitivne lingvistike. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti poseduju teorijska, naučna i metodološka znanja iz oblasti primenjene kognitivne lingvistike i sposobni su za samostalni istraživački rad u ovom polju. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovni pojmovi, principi i postavke kognitivne lingvistike. Komunikativna i metaforička kompetencija u maternjem i stranom jeziku. Kognitivni procesi u usvajanju i učenju stranog jezika. Uloga znanja o svetu i enciklopedijskog znanja u usvajanju i učenju stranog jezika. Pojmovna metafora i usvajanje vokabulara i gramatike. Pojmovna metonimija i njena kontekstualna uslovljenost. Uloga metonimije u koheziji diskursa na stranom jeziku. Strategije za razvijanje metaforičke kompetencije u stranom jeziku. Adaptacija i izrada nastavnog materijala po principima primenjene kognitivne lingvistike. | |||
Sadržaj praktične nastave | Metodologija kognitivnolingvističkih i primenjeno-kognitivnolingvističkih istraživanja. Etičnost u istraživanju. Kvantitativno i kvalitativno istraživanje. Kodiranje podataka. Obrada i tumačenje podataka. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
5 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Verbalno-tekstualna, ilustrativna, analitička, istraživačka metoda. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |