15DFJ28 - Dijahrona frazeologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Dijahrona frazeologija | |||
| Akronim | 15DFJ28 | |||
| Studijski program | Jezik i književnost | |||
| Modul | Jezik i književnost (modul-jezik) | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje kandidata sa nastajanjem frazema iz istorijskog aspekta. Razrada semantičkih i morfoloških pitanja kod različitih tipova frazema. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Dijahroni prikaz frazeme kao jezičkog nivoa. Izrada dijahronog niza istorijskih preseka jedne izabrane frazeme. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam frazeme i njihovo mesto u jezičkom sistemu. Tipološka pitanja frazema. Semantičke i morfološke promene u frazemama. Antropomorfne frazeme. Etnostereotipni klišei u mađarskom jeziku. Jezička sudbina poslovica. Poslovice u Bibliji. Povezanost frazeologije sa istorijom kulture. Frazemi u opusu jednog pisca. Kratak istorijat istraživanja frazeme na mađarskom jezičkom području. Frazeološke zbirke. | |||
| Sadržaj praktične nastave | transkripcija reprezentativnih tekstova, kompleksna lingvistička analiza izabranih tekstova. Prikupljanje i korišćenje relevantne literature, diskusija o literaturi. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 5 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Izlaganje nastavnika, diskusija | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 60 | |||

