15EJEJ101 - Retorika tekstualne kulture

Specifikacija predmeta
Naziv Retorika tekstualne kulture
Akronim 15EJEJ101
Studijski program Engleski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima B2 nivo znanja engleskog jezika Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Proučavanjem odlika tekstova na engleskom jeziku tri oblasti u kojima dominiraju tekstualni obrasci – potrošačke kulture i reklamne industrije, industrije zabave (kulturološki obrasci na televiziji i filmu), i oblasti novih medija (Internet i digitalni mediji), studenti se uvode u proces istraživanja u oblasti studija anglofone kulture i engleskog jezika, te profesionalnog bavljenja istraživanjem i kritikom. Jedan od glavnih ciljeva kursa je senzibiliziranje studenata za prepoznavanje kodova savremene popularne kulture kroz odlike tekstova koje ta kultura proizvodi, njihovo osposobljavanje za samostalno sprovođenje semiotičke analize datih tekstova i grupnog istraživačkog projekta, kao i za efektno predstavljanje rezultata istraživanja u pisanoj i usmenoj formi na engleskom jeziku.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će umeti da samostalno analiziraju tekstualni materijal primenjujući principe semiotičke analize, da sprovedu istraživanje na određenu temu, te da svoje istraživanje prikažu u različitim formatima teksta na engleskom jeziku prilagođenim kontekstu i ciljnoj publici.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Kulturna produkcija, razumevanje odlika popularne kulture. Ključni pojmovi vezani za oblast studija kulture. Problemi subjektiviteta i identiteta. Popularna kultura – potrošačko društvo, televizija, tekst, publika. Digitalna kultura. Urbani prostor kao kulturni prostor. Jezik i popularna kultura.
    Sadržaj praktične nastave Časovi su strukturirani oko aktivnosti vezanih za diskusiju o unapred definisanim temama, čitanje tekstova sa liste lektire i kritički komentar tih tekstova. Nizovi zadataka uključuju uvodna izlaganja u vezi sa temama o kojima će se diskutovati na časovima, te cikluse čitanja i pisanja radi razvijanja i saopštavanja ideja u profesionalnom okruženju. Planiranje istraživačkog projekta. Formalno usmeno prezentovanje, izrada dvominutne prezentacije istraživačkog projekta i uvežbavanje izlaganja u 20x20 formatu usmene prezentacije.
    Literatura
    1. Maasik S. and Jack Solomon (2015) Signs of Life in the USA. New York and Boston: Bedford/St. Martin's
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave predavanja, seminari, diskusije
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit 40
    Praktična nastava Usmeni ispit 10
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari
    Vrh strane