15FLFL047 - Filozofija duha
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Filozofija duha | |||
Akronim | 15FLFL047 | |||
Studijski program | Filozofija | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema posebnog uslova. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj ovog predmeta je da studenti dobiju pregled pozicija i kontroverzi u oblasti tzv. „Philosophy of Mind“ kao jedne od najaktualnijih filozofskih disciplina. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Ishod ovog predmeta je da studenti umeju sami prosuđivati kvalitet argumentacije predstavnika različitih stanovišta involviranih u savremene diskusije o odnosu telesnog i mentalnog. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam filozofije duha (Philosophy of Mind). Istorija filozofije duha. Istorija neurofiziologije. Odnos između tela i duha kao klasični filozofski problem. Dekartov dualizam kao polazište novovekovnih kontroverzi. Psihofizički paralelizam, materijalizam, (epi)fenomenalizam, redukcionizam. Klasične i nove forme monizma. Problem svesti. Mozak i svest (neurofilozofija). Kritika kognitivizma. Mišljenje i jezik. Analitička filozofija duha. Metoda misaonih eksperimenata. Problem intencionalnosti duha. Namera i radnje. Problem slobode volje. Determinizam, indeterminizam, kompatibilizam. Problem slabe volje. Teorija emocija (analitički i neurofilozofski aspekti). Problemi personalnog identiteta. Teorije pamćenja. | |||
Sadržaj praktične nastave | Na vežbama se detaljno proučavaju tekstovi modernih filozofa duha (Rajl, Dejvidson, Nejgel, Patnam, Serl ...). Kako bi bolje razumeli argumentativne tehnike (posebno one kojima se koriste analitički filozofi), studenti trebaju prilikom pisanja seminarskog rada da upotrebe neke od njih. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Dijaloška metoda, analiza tekstova i video materijala | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 50 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |