15MKMK048 - Sintaksa 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Sintaksa 2 | |||
Akronim | 15MKMK048 | |||
Studijski program | Mađarski jezik i književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Sintaksa 1 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje strukture složene rečenice. Sastavljanje dobro konstruisanih složenih rečenica. Razumevanje strukturalnih i semantičkih veza sastavnih delova složenih rečenica. Razvijanje sposobnosti samostalnog analiziranja rečenice. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će biti osposobljen da analizira stukturu složene rečenice, da razlikuje tipove rečenica, da sam sastavi pravilne rečenice prema kriterijima norme standardnog mađarskog jezika, da prepoznaje ulogu tipova rečenica pri formiranju teksta. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam složene rečenice. Tipologija složene rečenice. Klasifikacija zavisnih i nezavisno-složenih rečenica. Dopusne i dodatne rečenice. Adverbijalne i atributske rečenice. Rečenice sa posebnim semantičkim obeležjem. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza rečenice, kreiranje rečenice, primenjivanje pravila interpunkcije, izrada modula. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Obrada teorijskih nastavnih jedinica putem predavanja, samostalni rad studenata, rešavanje zadataka praktičnog karaktera – izrada zajedničkog modula u grupama. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 35 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 25 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 10 |