15MKMK072 - Dijalektološki tekstovi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Dijalektološki tekstovi | |||
| Akronim | 15MKMK072 | |||
| Studijski program | Mađarski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Da studenti nauče metodologiju terenskog rada iz dijalektologije. Formiranje sposobnosti fonetičkog pisanja dijalektoloških tekstova | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Samostalni istraživački rad na terenu, analiza prikupljenih tekstova. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Metodi prikupljanja dijalektološke građe. Upoznavanje fonetičkog zapisivanja. Dijalekti i predavanje maternjeg jezika. Stilske vrednosti dijalektičkih elemenata i njihova primena u književnosti. Istraživanje na dijalektološkom atlasu. Različitosti u dijalektima iz aspekta geografskog položaja. Dijalekatska reč (pojam i tip) i dijalekatski rečnici. Odnos prema dijalektu i standardnog jezika. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Uvežbavanje fonetičkog pisanja. Problemi zapisivanja tekstova: raščlanjivanje, upotreba znakova, tumačenje itd. Analiza sadržaja i forme zapisanih tekstova. Prikupljanje dijalekatskih reči. Beleženje, čitanje i analiza dijalekatskih tekstova na svim jezičkim nivoima. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | predavanje, diskusija, rad na terenu | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | 40 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

