15SJSJ062 - Mađarski jezik 4: Leksikološka semantika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Mađarski jezik 4: Leksikološka semantika | |||
| Akronim | 15SJSJ062 | |||
| Studijski program | Srpska filologija u kontaktu sa slovačkom/mađarskom filologijom | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa pitanjima i rezultatima savremene mađarske leksikologije i semantike. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti stiču saznanja o ključnim pojmovima leksikologije i semantike, kao i o teorijskim pitanjima i novim rezultatima iz ovih oblasti sinhrone lingvistike. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam reči. Rečnički fond mađarskog jezika . Lekseme i frazeme. Slojevi leksike . Osnovna i dopunska leksika . Reči govornog i književnog jezika . Dijalekti. Društveno raslojavanje leksike. Izvorne reči, pozamljenice i strane reči. Stavovi u semantici. Uzajamnapovezanost semantičkičinilaca. Tendencija motivisanosti i nemotivisanosti reči. Rečničko značenje i kontekstualno značenje reči. Homonimija. Sinonimija. Tipovi leksičkih i semantičkih polja. Hiperonimija i hiponimija. Paronimija. Antonimija. Modeli semantičkih promena u savremenom mađarskom jeziku. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Na časovima praktične nastave vrše se analize i obrađuju se zadaci iz oblasti leksikologije i semantike, uz savladavanje korišćenja pomoćnih sredstava u leksikologiji (rečnici, elektronski vidovi pristupa pesničkom fondu i korpusima) | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava: predavanja, problemski tip izlaganja; praktična nastava: vežbe, leksikološka obrada primera iz novinskih tekstova, rad sa rečnikom. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

