15MM013 - Alternativne metode u nastavi književnosti

Specifikacija predmeta
Naziv Alternativne metode u nastavi književnosti
Akronim 15MM013
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa karakteristikama „Z” generacije i sa alternativnim metodama obrazovanja koje su prilagođene upravo specifičnostima „Z” generacije.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Poznavanje teorijskih i praktičkih aspekata novih obrazovnih metoda, koje izazivaju sasvim nove doživljaje i rezultate u procesu učenja.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Izazovi 21. veka u obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Osnovne karakteristike „Z” generacije. Interdisciplinarna analiza književnih dela. Aspekti analiziranja udžbenika i nastavnog plana. Uloga retorike u obrazovanju književnosti. Metoda „diskuzije” ‒ mogućnosti usvajanja kulturne diskusije u okviru škole. Proces diskusije tipa Karl Poper i razne uloge u toj diskusiji. Vizualna komunikacija i medijska pismenost u nastavi. Komunikacioni trening zadaci na času književnosti. Tim bilding trening zadaci na času književnosti. Teorija muzeja, muzejska pedagogija i književna muzeologija. Online zajednice i njihovo primenjivanje u nastavi književnosti. Analiza i obrada književnih dela pomoću web 2.0 sredstava. MOOC (Massive Open Online Course). Inovativne tehnike prezentacije.
    Sadržaj praktične nastave Analiza udžbenika. Trening retorike. Metoda „diskusije” u praksi. Diskusija tipa „Karl Poper”. Trening zadaci komunikacije i tim bildinga. Obrađivanje jednog romana pomoću web 2.0 sredstava. Analiza i izrada onlajn nastavnog gradiva. Primena raznih tehnika prezentacije u praksi.
    Literatura
    1. Tari Annamária. 2011. Z generáció. Budapest: Tericum.
    2. Fenyő D. György. szerk. 2010. Hézagpótlás: a kortárs magyar irodalom tanítása. Budaörs: Aula.info.
    3. Pethőné Nagy Csilla. 2007. Módszertani kézikönyv az irodalomkönyv 9-12. és az irodalomtankönyv a szakközépiskolák számára 9-12. című tankönyvcsaládhoz : [befogadásközpontú és kompetenciafejlesztő irodalomtanítás a gimnáziumok és szakközépiskolák 9-12. évfolyamában]. Budapest: Korona.
    4. Erdélyi Margit. szerk. 2014. Az irodalomoktatás új kihívásai. Budapest: Gondolat.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave Kreativna analiza stručne literature u grupnom radu, trening zadaci, diskusija.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 50
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit
    Projekti 20
    Kolokvijumi
    Seminari
    Vrh strane