15MM013 - Alternativne metode u nastavi književnosti
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Alternativne metode u nastavi književnosti | |||
| Akronim | 15MM013 | |||
| Studijski program | Mađarski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa karakteristikama „Z” generacije i sa alternativnim metodama obrazovanja koje su prilagođene upravo specifičnostima „Z” generacije. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Poznavanje teorijskih i praktičkih aspekata novih obrazovnih metoda, koje izazivaju sasvim nove doživljaje i rezultate u procesu učenja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Izazovi 21. veka u obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Osnovne karakteristike „Z” generacije. Interdisciplinarna analiza književnih dela. Aspekti analiziranja udžbenika i nastavnog plana. Uloga retorike u obrazovanju književnosti. Metoda „diskuzije” ‒ mogućnosti usvajanja kulturne diskusije u okviru škole. Proces diskusije tipa Karl Poper i razne uloge u toj diskusiji. Vizualna komunikacija i medijska pismenost u nastavi. Komunikacioni trening zadaci na času književnosti. Tim bilding trening zadaci na času književnosti. Teorija muzeja, muzejska pedagogija i književna muzeologija. Online zajednice i njihovo primenjivanje u nastavi književnosti. Analiza i obrada književnih dela pomoću web 2.0 sredstava. MOOC (Massive Open Online Course). Inovativne tehnike prezentacije. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza udžbenika. Trening retorike. Metoda „diskusije” u praksi. Diskusija tipa „Karl Poper”. Trening zadaci komunikacije i tim bildinga. Obrađivanje jednog romana pomoću web 2.0 sredstava. Analiza i izrada onlajn nastavnog gradiva. Primena raznih tehnika prezentacije u praksi. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Kreativna analiza stručne literature u grupnom radu, trening zadaci, diskusija. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 50 | |
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | 20 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

