15INT7 - Književna avangarda u svetlu rodnog kodiranja

Specifikacija predmeta
Naziv Književna avangarda u svetlu rodnog kodiranja
Akronim 15INT7
Studijski program Interdisciplinarne doktorske studije u polju društveno-humanističkih nauka
Modul
Tip studija doktorske akademske studije trećeg stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa tipovima rodnog kodiranja u književnosti evropske, južnoslovenske i srpske avangarde, kao i njihova veza sa drugim medijima: filmom i slikarstvom.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Ovladavanje teorijskim i metodološkim pristupima rodnog pristupa ovoj specifičnoj problematici, koja je od nedavno počela da se primenjuje i u istraživanju kulturoloških i poetičkih premisa književne avangarde i njenih pokreta, u prvom redu ekspresionizma i nadrealizma.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Problem rodnog identiteta u avangardnoj književnosti. Tipovi maskuliniteta i njegova kriza (Kafka, Crnjanski, Krleža, Rastko Petrović). Aspekti materinstva, fantazije o (muškom) rođenju. Konflikt sa ocem kao nosiocem institucionalnog poretka na različitim nivoima. Konflikt muškog i ženskog principa i zamena rodnih uloga. Figura prostitutke, incest (Trakl, Nastasijević). Mizoginija (nemački ekspresionisti, Crnjanski, Andrić, Janko Polić Kamov). Ludilo, želja i seksualnost (ekspresionisti, nadrealisti). Seksualna manipulacija ženom radi socijalne i političko-finansijske dominacije. Manifestacije Queer estetike.
      Sadržaj praktične nastave Prezentacije, studijskoistraživački rad
      Literatura
      1. „Expressionism and Gender“, ed. by Frank Krause, Vanderhauck&Ruprecht, 2010; Hal Foster, „Convulsive Identity“ The MIT Press, October, Vol. 57 (Summer, 1991), pp. 18-54; Andrew Webber, „Sexuality and the Sense of Self in the Works of Georg Trakl and Robert Musil“, London 1990; „Pregledni rečnik komparatističke terminologije i kulture“, ur. B. Stojanović Pantović, M. Radović i V. Gvozden, AK, Novi Sad, 2011; Kristina Stevanović: „Osvajanje modernog“, AK, Novi Sad, 2011; Bojana Stojanović Pantović:
      2. Temat: Avangardni pokreti i rodno kodiranje, prir. B. Stojanović Pantović, Letopis Matice srpske, decembar 2018, knj. 502, sv.6
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      5 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, konsultacije
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti 10
      Kolokvijumi
      Seminari
      Vrh strane