15ИНТ7 - Књижевна авангарда у светлу родног кодирања

Спецификација предмета
НазивКњижевна авангарда у светлу родног кодирања
Акроним15ИНТ7
Студијски програмИнтердисциплинарне докторске студије у пољу друштвено-хуманистичких наука
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаNemaОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са типовима родног кодирања у књижевности европске, јужнословенске и српске авангарде, као и њихова веза са другим медијима: филмом и сликарством.
      Исходи учења (стечена знања)Овладавање теоријским и методолошким приступима родног приступа овој специфичној проблематици, која је од недавно почела да се примењује и у истраживању културолошких и поетичких премиса књижевне авангарде и њених покрета, у првом реду експресионизма и надреализма.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПроблем родног идентитета у авангардној књижевности. Типови маскулинитета и његова криза (Кафка, Црњански, Крлежа, Растко Петровић). Аспекти материнства, фантазије о (мушком) рођењу. Конфликт са оцем као носиоцем институционалног поретка на различитим нивоима. Конфликт мушког и женског принципа и замена родних улога. Фигура проститутке, инцест (Тракл, Настасијевић). Мизогинија (немачки експресионисти, Црњански, Андрић, Јанко Полић Камов). Лудило, жеља и сексуалност (експресионисти, надреалисти). Сексуална манипулација женом ради социјалне и политичко-финансијске доминације. Манифестације Queer естетике.
      Садржај практичне наставеPrezentacije, studijskoistraživački rad
      Литература
      1. „Expressionism and Gender“, ed. by Frank Krause, Vanderhauck&Ruprecht, 2010; Hal Foster, „Convulsive Identity“ The MIT Press, October, Vol. 57 (Summer, 1991), pp. 18-54; Andrew Webber, „Sexuality and the Sense of Self in the Works of Georg Trakl and Robert Musil“, London 1990; „Прегледни речник компаратистичке терминологије и културе“, ур. Б. Стојановић Пантовић, М. Радовић и В. Гвозден, АК, Нови Сад, 2011; Кристина Стевановић: „Освајање модерног“, АК, Нови Сад, 2011; Бојана Стојановић Пантовић:
      2. Темат: Авангардни покрети и родно кодирање, прир. Б. Стојановић Пантовић, Летопис Матице српске, децембар 2018, књ. 502, св.6
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеПредавања, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти10
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране